RUS EKONOMİSİNE REEL BAKIŞ

2017’deki Antalya turizm beklentisi, Rus turistler açısından maksimum 2015 seviyesinde olabilir. Zira 2015 / 2016 / 2017 itibariyle Rusya’da memur / müdür / iş veren kesimler arasında herhangi bir değişme olmadı. Sadece %10 luk şube daha kapatıldığı için 100.000 civarında mağaza müdürü daha işinden, dükkan sahiplerinde kira gelirinden mahrum kaldı.
Halihazırdaki AVM lerin doluluk oranı kira indirimleriyle zar-zor sağlandığı için yeni projelerin hepsi askıya alındı.
2014 / 2015 / 2016 itibariyle konut sadece ARALIK 2014’te ciddi seviyede oldu. 3 senelik süreçte konut satışları yok denecek kadar azaldı. Bu nedenle inşaat işçileri zor şartlar altında geçinmektedir.
2014 Rusya krizinden bugüne kadar küçük işletme bazında kapanan şirket veya bireysel teşebbüs sayısı 4.7 milyondan 3.7 milyonun altına düştü. Takriben 15 milyon civarında insan ya işlerinden tamamen çıkarıldı veya günlük 3/4 saatlik çalışma programıyla gizli işsiz listesine dahil oldu.
Rusya’nın iç pazardaki aktiflik durumu için reel sirkülasyon 2013 / 2017 döneminde %70 seviyesinde kesin düşüş oldu. Perakende textil mağazaları 1.5 milyon ruble cirodan 400 bin seviyesine düştü. Restaurantlar günlük 60.000 rubleden 15.000 rubleye düştü. Deri mağazaları yüksek sezonda aylık 8 milyondan 1.8 milyon seviyesine düştü. Hotellerde doluluk oranı %80 den %15 seviyesine düştü. Aslında Rusya iç pazarı sürklase oldu.
Rusya’da devletin iç piyasaları hareketlendirmek için inşaat / otomotiv vb sektörlere sipariş vermesi gerekir. 2008’deki krizi aşabilmek için kesenin ağzını açan Rusya, kendi icad ettiği 2014 krizinde kasayı kilitleyip, extra zam türevleri belirleyerek harb psikolojisine büründüğünü gösterdi. Sadece kendi memuruna Rusya içi turizmi canlandırabilmek için konaklama + transferi ücretsiz yaptı. Üretimi destekleme adına bazı açılımlar sunmasına, gümrük vergilerini arttırmasına rağmen tüketiciye yansımadı…
Rusya’da 2017 adına yatırım yapmayı düşünenler için optimist herhangi bir gelişme maalesef görünmüyor. Antalya turizmi açısından 2015 seviyesine yakın bir sayı beklenebilir.
Avrupalı turistler terör / iç savaş / Suriye / Irak savaşı açısından Türkiye’ye gelme ihtimali %5 dahi bulunmuyor. Halihazırdaki turistler ekseriyetle Türkiye’de bağları olan kesimler veya ticari amaçla gelen kişilerdir…
Netice olarak devletlerin açıkladıkları veriler ile reel piyasalar birbirinden farklıdır.

rusya

Yorum bırakın